PGWiR S.A. informuje, że wpłynęły zapytania do ww. postępowania:
Czy wyrażają Państwo zgodę na dokonanie następujących zmian w projekcie umowy dotyczącym świadczenia usług usługi związanych z przeglądami, naprawami oraz remontami następujących kompresorów opar:
a) 1 kompresor SC- 40 oznaczony technologicznie jako K 952
b) 2 kompresory GTO-98 oznaczone technologicznie jako K 711 i K 811
1. W zakresie § 5 ust. 1 Umowy ppkt. 2) otrzymuje następujące brzmienie :
Zamawiający, niezależnie od uprawnień wynikających z kodeksu cywilnego, uprawniony będzie do odstąpienia od umowy w całości lub części, w przypadku zaistnienia jednej z poniższych okoliczności:
2) naruszenia postanowień umowy lub niewłaściwego jej wykonywania przez Wykonawcę,
w szczególności gdy:
- Wykonawca popadnie w zwłokę w realizacji przedmiotu umowy, po uprzednim wezwaniu Wykonawcy do realizacji Umowy w terminie nie krótszym niż 14 dni i ostrzeżeniu o zamiarze odstąpienia z tego tytułu;
- Wykonawca bez uzasadnionych przyczyn nie rozpocznie realizacji przedmiotu umowy
i pomimo dodatkowego wezwania nie przystąpi do realizacji;- Wykonawca z przyczyn przez niego zawinionych przerwie realizację przedmiotu umowy i nie będzie go realizował pomimo wezwania dodatkowego wezwania i pisemnym ostrzeżeniu o zamiarze odstąpienia z tego tytułu;
- Wykonawca nie wykonuje lub wykonuje wadliwie przedmiot umowy i nie usunie naruszenia pomimo dodatkowego wezwania i ostrzeżeniu o zamiarze odstąpienia z tego tytułu;
- zostanie otwarta likwidacja Wykonawcy
w terminie 30 dni od daty powzięcia przez Zamawiającego informacji o okolicznościach uzasadniających odstąpienie.
Nie wyrażamy zgody na zmianę brzmienia § 5 ust. 1 Umowy ppkt. 2)
2. Dodanie do § 5 kolejnego ust.:
„Wykonawca może w każdym czasie wypowiedzieć Umowę z 1-miesięcznym okresem wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesiąca, w tym również w przypadku opóźnień w płatnościach przez Zamawiającego na rzecz Wykonawcy przez okres dłuższy niż 14 dni od daty wymagalności płatności prawidłowo wystawionej faktury VAT.”
Nie wyrażamy zgody na proponowaną zmianę
3. W zakresie § 6 ust. 1 Umowy:
Zamawiający będzie uprawniony do naliczenia kary umownej od Wykonawcy, w przypadku:
1) opóźnienia zwłoki w wykonaniu obowiązków wynikających z umowy nieprzekraczającego 14 dni,
w wysokości 600,00 200,00 zł netto za każdy zakończony dzień zwłoki dzień opóźnienia;
2) opóźnienia zwłoki w wykonaniu obowiązków wynikających z umowy przekraczającego 14 dni,
w wysokości 1200,00 500,00 zł netto za każdy zakończony dzień zwłoki dzień opóźnienia;
3) za odstąpienie od umowy lub rozwiązanie umowy przez Wykonawcę bądź przez Zamawiającego
z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, w wysokości 30.000,00 5.000,00 zł netto.
Nie wyrażamy zgody na proponowaną zmianę brzmienia § 6 ust. 1 Umowy
4. W zakresie § 6 ust. 4 Umowy:
Zamawiający zastrzega sobie możliwość dochodzenia odszkodowania przenoszącego wysokość zastrzeżonych kar umownych, jeżeli kary umowne nie pokryją poniesionej szkody, zgodnie z art. 484 k.c. do wysokości 100% Wynagrodzenia umownego netto przysługującego za wykonaną pracę. Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności względem Zamawiającego z tytułu utraconych korzyści, szkód następczych i pośrednich.
Nie wyrażamy zgody na zmianę brzmienia § 6 ust. 4 Umowy
5. Dodanie do § 6 ust. 5, 6, 7:
Ust. 5
Kary umowne płatne będą na podstawie prawidłowo wystawionej noty obciążeniowej w terminie
30 dni od dnia jej skutecznego doręczenia Stronie.
Wyrażamy zgodę.
Ust.6
Zamawiający zapłaci na rzecz Wykonawcy karę umowną w wysokości 5.000,00 zł netto w przypadku odstąpienia od umowy przez którąkolwiek ze Stron z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego.
Ust. 7
Maksymalna, łączna suma odpowiedzialności Wykonawcy wobec Zamawiającego z tytułu wszystkich kar umownych określonych w Umowie jest ograniczona do 30 000,00 zł.
Nie wyrażamy zgody na dodanie ust. 6 i 7 w § 6 Umowy.
6. W zakresie § 7 ust. 3 Umowy wprowadzenie następującego brzmienia :
Wykonawca obowiązany jest udzielić informacji o sposobie załatwienia reklamacji w terminie 48 72 godzin od daty zawiadomienia wskazanego w ust. 2 powyżej. W przypadku braku odpowiedzi Wykonawcy, Zamawiający zobowiązany jest ponowić reklamację. Brak odpowiedzi w terminie 24 godzin na ponowną reklamację w tym terminie będzie oznaczał jej uznanie w całości.
Nie wyrażamy zgody na zmianę brzmienia § 7 ust. 3 z wyjątkiem zgody na zmianę terminu załatwienia reklamacji z 48 godzin na 72.
7. W zakresie § 7 ust. 5 Umowy:
W przypadku uznania reklamacji Wykonawca zobowiązany jest usunąć wady niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 14 dni od dnia upływu terminu określonego w ust. 3 powyżej, chyba że charakter stwierdzonych wad oraz zakres niezbędnych do wykonania prac wymaga zakreślenia dłuższego terminu.
Nie wyrażamy zgody na proponowaną zmianę
8. W zakresie § 7 ust. 7 Umowy:
Nieusunięcie przez Wykonawcę w terminie wad i usterek, zgłoszonych w protokole odbioru końcowego, a także w ramach gwarancji po ponownym pisemnym wezwaniu Wykonawcy ze wskazaniem terminu na usunięcie wad i usterek, nie krótszym niż 14 dni, daje Zamawiającemu prawo powierzenia ich usunięcia osobom trzecim na koszt i ryzyko Wykonawcy., po uprzednim wyznaczeniu Wykonawcy ponownego dodatkowego terminu wynoszącego co najmniej 7 dni.
Nie wyrażamy zgody na proponowaną zmianę
Dodanie do § 7 ust. 8
W żadnym wypadku (również po zgłoszonej reklamacji i naprawie lub wymianie części na nowe) okres gwarancji nie będzie trwał dłużej niż 24 miesiące od momentu sporządzenia protokołu końcowego odbioru Przedmiotu Umowy.
Nie wyrażamy zgody na proponowaną zmianę